Tekenles #3 22 november

Vandaag waren er enkele leerlingen niet, dus het was een klein groepje, maar niets minder gezellig! 🙂

Ondanks de leeftijdsverschillen, kunnen we het allemaal prima met elkaar vinden.

De lessen verlopen dan ook soepel de meiden leren veel, doen veel, hebben veel plezier en gaan niet met een lege maag naar huis 😉

(Ranja, pepernoten, schuimpjes en chocolade hmmmmm)

Vandaag stond “Kawaii” op het programma!

Nu hoor ik je denken: “wat is dat nu weer? ”

 

Dat is een woord dat veel gebruikt wordt in het Japanse Animé of Manga (japanse comic/strip tekenstijl)

De betekenis ervan is: Schattig of Lieflijk.

In het geval van deze les was het zeker schattig te noemen.

Eerst wilde ik de meiden leren hoe ze de, op het oog simpel,  getekende diertjes (en poppetjes) kunnen schetsen.

Het liefst natuurlijk niet te klein, de meeste kinderen tekenen erg klein en het is een uitdaging om daar “vanaf te stappen”.

Als ze dat dan een beetje onder de knie hadden, wilde ik ze een “dierenbult” laten tekenen: een grote hoop diertjes op elkaar, naast elkaar en achter elkaar zodat ze ermee een A4-tje zouden vullen.

Daarna zouden we de outlines met fineliner aftekenen, en dan de potloodlijnen uitgummen. als er dan nog tijd over zou zijn, kon de “bult” nog ingekleurd worden.

Maar aan het inkleuren zijn we helaas niet meer toegekomen.

 

En juist omdat het zo’n klein groepje was vandaag, en ikzelf ook nog nooit Kawaii had getekend (ik teken eigenlijk nooit stripfiguurtjes, maar altijd realistisch) heb ik even lekker met de dames meegedaan, en als er hulp nodig was, kon ik zo aanwijzingen geven 🙂

    

 

Voor volgend jaar worden er nieuwe tekenles-blokken (van vier of zes lessen per blok) ingedeeld, lijkt het je zoon of dochter (8 t/m 12 jaar) ook erg leuk om (beter) te leren tekenen?

Meld hem of haar dan alvast aan, en geef je voorkeur aan.

En/of vraag om meer informatie via het contact formulier.

(woensdagmiddag, vrijdagmiddag, zaterdagochtend)

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *